lördag 1 november 2008

Utbytt..

Jag har alltid vetat att dagen skulle komma men jag kunde aldrig tänka mig att den skulle komma så snart.. Jag trodde att jag åtminstånde hade tre år på mig att förlika mig med tanken att jag en dag inte skulle vara den enda tjejen för honom. Många har sagt att jag skulle förlorat honom för längesen och att jag ska vara glad för att ha varit nr 1 så här länge. Men jag har alltid känt mig så säker på att han alltid skulle vara min och det var därför jag med blandade känslor tog emot lillebrors nyhet i torsdags..
-Godnatt älskling.. sov så gott!
-Godnatt Madde,. å du förresten jag har en tjej nu....
-Va?!

Efter att den första chocken lagt sig somnade jag tillslut,. Vad roligt för honom, (om det håller) tänkte jag men det går ju knappast att jämföra med mitt och Björns förhållande,. vi var ju så mycket äldre.. eller??

Natten därefter sov jag på en soffa i Mora, det hade vart en tuff natt,. Min bror Tomas hade tydligen haft en spännande vecka på sitt jobb då han lottat ut mig bland sina vänner.. Men den enda som vann något på detta var jag som fick en trevlig kväll ute med ett gäng härliga killar.

När jag lite sliten dagen efter kom hem från mora möttes jag av en ny chock!
Min lillebror och hans nya tjej var hemma... och hon skulle sova över???!!!
Vad i helvetet?! tänkte jag.. får det gå till så här??

Tydligen.... för just nu är det någon annan som har min plats i soffan, någon annan som blir serverad med godis och varm choklad, någon annan han kramar och någon annan han myser med... Efter 16 år har jag nu alltså blivit utbytt,. jag känner mig gammal, ensam och övergiven och trots att det är en mycket söt och trevlig tjej önskar jag att hon åkte hem så jag fick ha min älskling ifred!!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag känner igen det där. samma sak med julia ;) haha.