onsdag 5 november 2008

Funderingar på levande element,...

Kylan har kommit till Kalmar och det visar sig på flera sätt.. bland annat stiger min elräkning då jag ständigt måste ha fullt pådrag på elementen. Trots elementens värme, två täcken och flera kuddar är jag dessutom tvungen att värma upp sängen med min fina värmemadrass för att överhuvudtaget kunna somna,. Ni kan ju tänka er hur elräkningen ser ut efter denna kalla årstid,.

Kanske vore det mer ekonomiskt att skaffa en kille, ett levande element, som värmde upp sängen?? Och till våren skulle jag åter igen kunna återgå till det ljuva singellivet??,. Tanken är lockande,.. Jag ska fråga Eleonore då jag hört att hon är rätt "ekonomisk" av sig.. ;)

Ett annat problem är alla kläder jag måste ha på mig,. lager, på lager, på lager.. Det är rätt jobbigt att hela tiden spatsera runt som en michelingubbe men det får det ju vara värt bara jag slipper frysa,..... även fast mina vänner nu börjar reagera...

(På väg hem från biblioteket ikväll:)

Anders: Öööhh... Har du inga fler jackor att ta på??...

Jag: Vaddå?

Anders: Du ska ju inte bo i Sverige,. Du borde bo i Afrika där det jämt är varmt..

Kan jag söka för med mitt frysande eller är jag verkligen tvungen att fly landet?
Kanske skulle jag rent av tjäna på att bo i Thailand den här årstiden.. ingen elkostnad, inget behov att köpa varma kläder, ingen kille bara för att jag måste,.. låter ju lysande,. År 2010 ska jag göra slag i saken..

MEN...vi ska komma ihåg att inte ens Thailand kunde hålla mig varm hela tiden, även fast statistiken var hyfsad, jag frös bara 1 gång på 2 v.

Jag kan inte förstå att jag lägger upp den här hemska bilden,. men ni måste ju få veta sanningen... Det är nått alvarligt fel med min temeratur i kroppen,..

Ni kan nog se det i min plågade blick... Jag frös!!



(Förlåt Charlotte, jag vet att det här kortet aldrig skulle få visas!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Nä jag hade nog minsann fått bannor om jag hade publicerat den! Men jag tycker du är rätt söt! :)

loanfeeds sa...

it is a very informantive website all breaking news and fashion tips is availble now

loanfeeds sa...

it is a very informantive website all breaking news and fashion tips is availble now